Welkom:

- Clubblad
- Hardloopkalender
- Loopcalculator
- e-mail
- Lid worden
- 1 bezoeker online

Agenda:

Zondag 2 Oktober 2016
Westfriesgasthuisloop

Zondag 2 Oktober 2016
Jagersplasloop

Zondag 2 Oktober 2016
Agriportloop

Zondag 9 Oktober 2016
Nadine OK Run

Zondag 9 Oktober 2016
Zaanse Schansloop

Het weer:

Laatste nieuws:

19e Eenhoornloop op 13 november:

Op zondag 13 november wordt de 19e Autoservice Cees Rood Eenhoornloop gehouden.
Mis deze najaarsklassieker niet! Voor-inschrijven voor een van de vele afstanden (5 kilometer, 10 kilometer, 16,1 kilometer of 21,1 kilometer) kan via de website www.eenhoornloop.nl

Ook dit jaar is er uiteraard weer een jeugdloop. De kinderen lopen één ronde op de baan van 1200 meter.
Bij goed weer is er wederom een springkussen.


Indeling trainingen vanaf oktober

Beste leden/lopers

Zoals jullie reeds hebben kunnen lezen op het prikbord beginnen we in oktober met de onderverdeling van de groepen. Het doel van deze onderverdeling is iedere loper een training te bieden die zo goed mogelijk aansluit bij het eigen niveau.

Een gunstig neven effect is dat de trainingsgroepen op deze manier kleiner worden waardoor de trainer persoonlijke aandacht kan geven waar nodig en er een gezellige persoonlijke sfeer in de groep ontstaat.

Sportieve groet, de trainers.


Wist u dat

De palen van het bord Loopgroep Hoorn met trainingstijden e.d. verrot waren en dat Harry Stam en Ruud Zijlstra het bord hebben herplaatst.


Indeling loopgroepen

Indeling loopgroepen
Niveau Snelheid
Starters groep 8 tot 10 km/u
Doorstart groep tot 10km/u
Basis groep 9 tot 11 km/u
Gevorderden groep 10 tot 12 km/u
Lange afstand groep > 12 km/u
Startgroep – Onder deze categorie vallen lopers die net beginnen met lopen. Het doel van de groep is om hardlopen als vaardigheid onder de knie te krijgen. Hieronder vallen initiatieven als Start2Run. Er wordt toegewerkt naar 3-5 km achtereen kunnen lopen. Deze groep zal een aantal keer per jaar incidenteel ontstaan in de vorm van instroom cursussen.
Doorstartgroep –Lopers die kort geleden zijn begonnen met hardlopen. De belasting van hardlopen van korte afstanden hebben deze lopers onder de knie. Het vergroten van de afstand en de toegenomen belasting hierbij vormt bij deze groep een aandachtspunt. De deelnemers zijn in staat om hardlopend 5 km zonder pauzes te kunnen af te leggen. Coördinatie en rompstabiliteit vormen belangrijke componenten in de training.
Basisgroep – De lopers in deze categorie raken niet zo snel meer geblesseerd. De lopers uit deze groep kunnen een aantal trainingen per week aan. Afstanden van de meeste trainingen liggen rond de 8km. In de trainingen wordt gewerkt aan het behouden en vergroten van de belastbaarheid.
Gevorderdengroep – De lopers uit deze groep lopen regelmatig een training boven de 10km. De lopers kunnen ook tempo een langere tijd vol houden. Er wordt regelmatig naar een wedstrijd/evenement getraind, binnen deze groepen zal je dus wat meer wedstrijd gerichte atleten treffen. Belangrijke aandachtspunten in de training zijn het vergroten van kracht en snelheid.
Langeafstandgroep – Lopers die de ambitie hebben om afstand te vergroten. Afstanden als de halve marathon of zelfs een hele marathon zijn voor deze groep niet vreemd. Het doel van de training is gericht op verbetering van langere afstanden en dus op het vergroten van de aerobe capaciteit.

Groep/10 km tijd/5 km tijd/km per minuut
1: 44-47 /23 en sneller /4.30 en sneller
2: 48-52 / 24 -26 / 5
3: 53-56 / 25-28 / 5.30
4: 57-61 / 28+ / 6.00+

Keuze niveau en loopgroep
De loopgroepen bij loopgroep Hoorn hebben vaste trainers. Heb je belangstelling om in een doorstartgroep, basisgroep of vervolggroep te gaan lopen, neem dan contact op met je trainer !! Hij of zij kan je meer vertellen over het niveau van de groep en over de inhoud van de trainingen.

Veel lopers gebruiken de trainingen om zich voor te bereiden op deelname aan hardloop evenementen. Naast de reguliere trainingen organiseert een aantal trainers ook extra trainingen zoals duurlopen, crosse-fit en duintrainingen ter voorbereiding op wedstrijden.
Juli/Augustus/September

Mogelijkheid om je niveau te bepalen d.m.v. testjes , trimloop etc.
Wisselweken, mogelijkheid om gedurende enkele weken een andere groep te proberen.
Oktober
Nieuwe indeling van start.


Dagfoto:

Reactie:
- Plaats reactie
- Bekijk archief
- Plaats nieuwe foto




Follow LoopgroepHoorn op Twitter Loopgroep Hoorn op Facebook

disclaimer - Webdesign by Ferdy