Welkom:

- Clubblad
- Hardloopkalender
- Loopcalculator
- e-mail
- Lid worden
- 1 bezoeker online

Agenda:

Woensdag 21 December 2016
Bingo

Zaterdag 7 Januari 2017
Nieuwjaarsreceptie

Dinsdag 31 Januari 2017
Kaagloop

Zondag 26 Februari 2017
30ste Polderloop

Het weer:

Laatste nieuws:

Sportmassage Loopgroep Hoorn

Op woensdag 14 december 2016 wordt vanaf 19:30 uur sportmassage gegeven door Ruud Slippens. Als je geďnteresseerd bent, dan kun je je hiervoor opgeven via het prikbord. Zie het bericht aldaar.


Eindejaars duintraining 18 december 2016

Hij komt er weer aan de laatste duintraining van het jaar die we hebben in Schoorl. Deze extra training zal plaats vinden op zondag 18 december 2016. Natuurlijk wordt de training weer zo gemaakt dat hij voor ieder niveau geschikt is en dat iedereen met een voldaan gevoel weer nazit bij de koffie of thee.

De training zal wederom worden verzorgd door Jos van Bockxmeer. Nadere informatie volgt te zijner tijd.


Indeling trainingen vanaf oktober

Beste leden/lopers

Zoals jullie reeds hebben kunnen lezen op het prikbord beginnen we in oktober met de onderverdeling van de groepen. Het doel van deze onderverdeling is iedere loper een training te bieden die zo goed mogelijk aansluit bij het eigen niveau.

Een gunstig neven effect is dat de trainingsgroepen op deze manier kleiner worden waardoor de trainer persoonlijke aandacht kan geven waar nodig en er een gezellige persoonlijke sfeer in de groep ontstaat.

Sportieve groet, de trainers.


Hardloop clinic ter voorbereiding op de Schutz Marathon Hoorn:

Voor het 12e jaar organiseert de Loopgroep Hoorn een hardloop clinic ter voorbereiding op de Schutz Hoorn Marathon van 21 mei 2017. Heb je interesse om mee te doen met deze clinic voor de 10 of 21,1 km, klik dan snel door naar de informatiepagina. Hier vindt je alle informatie en kun je je online inschrijven.
lees verder...


Indeling loopgroepen

Indeling loopgroepen
Niveau Snelheid
Starters groep 8 tot 10 km/u
Doorstart groep tot 10km/u
Basis groep 9 tot 11 km/u
Gevorderden groep 10 tot 12 km/u
Lange afstand groep > 12 km/u
Startgroep – Onder deze categorie vallen lopers die net beginnen met lopen. Het doel van de groep is om hardlopen als vaardigheid onder de knie te krijgen. Hieronder vallen initiatieven als Start2Run. Er wordt toegewerkt naar 3-5 km achtereen kunnen lopen. Deze groep zal een aantal keer per jaar incidenteel ontstaan in de vorm van instroom cursussen.
Doorstartgroep –Lopers die kort geleden zijn begonnen met hardlopen. De belasting van hardlopen van korte afstanden hebben deze lopers onder de knie. Het vergroten van de afstand en de toegenomen belasting hierbij vormt bij deze groep een aandachtspunt. De deelnemers zijn in staat om hardlopend 5 km zonder pauzes te kunnen af te leggen. Coördinatie en rompstabiliteit vormen belangrijke componenten in de training.
Basisgroep – De lopers in deze categorie raken niet zo snel meer geblesseerd. De lopers uit deze groep kunnen een aantal trainingen per week aan. Afstanden van de meeste trainingen liggen rond de 8km. In de trainingen wordt gewerkt aan het behouden en vergroten van de belastbaarheid.
Gevorderdengroep – De lopers uit deze groep lopen regelmatig een training boven de 10km. De lopers kunnen ook tempo een langere tijd vol houden. Er wordt regelmatig naar een wedstrijd/evenement getraind, binnen deze groepen zal je dus wat meer wedstrijd gerichte atleten treffen. Belangrijke aandachtspunten in de training zijn het vergroten van kracht en snelheid.
Langeafstandgroep – Lopers die de ambitie hebben om afstand te vergroten. Afstanden als de halve marathon of zelfs een hele marathon zijn voor deze groep niet vreemd. Het doel van de training is gericht op verbetering van langere afstanden en dus op het vergroten van de aerobe capaciteit.

Groep/10 km tijd/5 km tijd/km per minuut
1: 44-47 /23 en sneller /4.30 en sneller
2: 48-52 / 24 -26 / 5
3: 53-56 / 25-28 / 5.30
4: 57-61 / 28+ / 6.00+

Keuze niveau en loopgroep
De loopgroepen bij loopgroep Hoorn hebben vaste trainers. Heb je belangstelling om in een doorstartgroep, basisgroep of vervolggroep te gaan lopen, neem dan contact op met je trainer !! Hij of zij kan je meer vertellen over het niveau van de groep en over de inhoud van de trainingen.

Veel lopers gebruiken de trainingen om zich voor te bereiden op deelname aan hardloop evenementen. Naast de reguliere trainingen organiseert een aantal trainers ook extra trainingen zoals duurlopen, crosse-fit en duintrainingen ter voorbereiding op wedstrijden.
Juli/Augustus/September

Mogelijkheid om je niveau te bepalen d.m.v. testjes , trimloop etc.
Wisselweken, mogelijkheid om gedurende enkele weken een andere groep te proberen.
Oktober
Nieuwe indeling van start.


Dagfoto:

Reactie:
- Plaats reactie
- Bekijk archief
- Plaats nieuwe foto




Follow LoopgroepHoorn op Twitter Loopgroep Hoorn op Facebook

disclaimer - Webdesign by Ferdy